مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 ساعت 11:102016-05-02بين الملل

ارزیابی وب سایت هیل : تظاهرات در عراق؛ ضد ایران اما به کام ایران


جیم هانسون نویسنده این گزارش به دولت بعدی ایالات متحده آمریکا پیشنهاد کرده است از طرح تجزیه عراق به سه دولت مستقل حمایت کند.

- وب سایت هیل وابسته به کنگره آمریکا با انتشار گزارشی تحلیلی از ناآرامی های چند روز گذشته در بغداد مدعی شد در حالی که تظاهرات کنندگان حامی جریان صدر در اعتراضات خود در کنار شعارهای پوپولیستی ضد فساد خود شعارهای ضد ایرانی نیز سر می دهند، اما جمهوری اسلامی ایران بزرگ ترین برنده تغییر حکومت حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران" وب سایت هیل در ادامه گزارش خود نوشت : حکومت عراق با گسترش تظاهرات ضد فساد در معرض سرنگونی است اما هر حکومتی پس از حیدر العبادی بدون تردید بیش از گذشته تحت نفوذ ایران خواهد بود و کمتر تحت نفوذ آمریکا قرار خواهد داشت و حتی دولت بعدی عراق در صورت سرنگونی العبادی کمتر نماینده اقلیت های مذهبی و قومی عراق از جمله سنی ها و کردها خواهد بود.

بر اساس این گزارش: رهبر اعتراضات اخیر در عراق مقتدی صدر روحانی متنفذ شیعه عراقی است که تا سال 2007 در عراق فعالیت داشت و پس از اینکه فشارهای آمریکا به او و حامیانش افزایش یافت به ایران رفت و تا سال 2011 در این کشور بود.

گروه های مسلح حامی صدر یکی از مسببان تشدید خشونت فرقه ای در عراق و کشتار نیروهای آمریکایی در این کشور در فاصله سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابی وب سایت هیل : تظاهرات در عراق؛ ضد ایران اما به کام ایران

ارزیابی وب سایت هیل : تظاهرات در عراق؛ ضد ایران اما به کام ایران