مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 ساعت 00:302016-05-01اقتصادي

سهامداران اقتصادی اتاق بازرگانی چه کسانی هستند؟


اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران که به عنوان پارلمان بخش خصوصی دارای ارکان و وظایف متنوعی در اقتصاد کشور است، از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در این بین بخش بازرگانی بیشترین نماینده و بخش معدن کمترین نماینده را در اتاق بازرگانی تهران دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پس از حصول توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام در سال گذشته، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یا همان پارلمان بخش خصوصی به یکی از محل ها و نهادهای پر رفت و آمد اقتصادی در عرصه داخلی و خارجی بدل شده است، تا جایی که در ماه های اخیر تقریبا تمامی هیات های اقتصادی و تجاری که به ایران سفر کرده اند در بالاترین سطوح در اتاق بازرگانی حضور یافته و با رییس اتاق دیدار و گفت و گو کرده اند.

با این بهانه به سراغ بررسی ساختار و ارکان مختلف تشکیل دهنده اتاق بازرگانی رفته ایم تا کمی بیشتر با این نهاد مهم اقتصادی که به لحاظ تاریخی 90 سال در تاریخ اجتماعی ایران قدمت دارد و امروزه هم بیش از سال های اخیر به مرکز توجه ها تبدیل شده است، آشنا شویم.

مروری کوتاه بر تاریخ شکل گیری اتاق بازرگانی در ایران در 16 مهر 1305 شمسی اولین اتاق تجارت در ایران بنام اتاق تجارت تهران در وزارت بازرگانی در تهران تشکیل شد و تا سال 1341 فقط اتاق بازرگانی در کشور فعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهامداران اقتصادی اتاق بازرگانی چه کسانی هستند؟

سهامداران اقتصادی اتاق بازرگانی چه کسانی هستند؟