مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1395 ساعت 15:002016-05-01بين الملل

شاخه های جهانی القاعده


روز دوم ماه مه مصادف است با سالروز کشته شدن بن لادن، رهبر شبکه القاعده.

با این حال با وجود کشته شدن رهبر این شبکه و کمرنگ شدن فعالیت آن در سایه اقدامات داعش، - از سال 1988 میلادی که اسامه بن لادن القاعده را تاسیس کرد، شاخه های این گروه شبه نظامی در چند قاره پدیدار شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اگرچه داعش به عنوان اصلی ترین تهدید تروریستی و افراطی حال حاضر محسوب می شود اما شاخه های القاعده پایگاه ها و قلمروهای خود را حفظ کرده اند.

در اینجا به خلاصه ای از شاخه های القاعده می پردازیم: القاعده در شبه جزیره عرب القاعده در شبه جزیره عرب در ژانویه سال 2009 میلادی از طریق ادغام شاخه های یمنی و سعودی القاعده تشکیل شد و از سوی واشنگتن به عنوان فعال ترین شاخه این شبکه افراطی به ویژه در یمن محسوب می شود.

این گروه از درگیری میان دولت یمن و شورشیانی که در سپتامبر سال 2014 میلادی صنعاء را تصرف کردند، سوء استفاده کرده و کنترل خود بر جنوب یمن را توسعه می دهند.

القاعده در شبه جزیره عرب در ژوئن سال 2015 میلادی گفت: پس از آنکه ناصر الوحیشی در یکی از حملات پهپادی آمریکا کشته شد، این گروه قاسم الریمی را به عنوان رهبر خود منصوب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخه های جهانی القاعده

شاخه های جهانی القاعده