مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1395 ساعت 13:212016-05-01پزشكي

بلاهایی که برق صاعقه بر بدن وارد می کند + توصیه ها


صاعقه یکی از اسرار آمیزترین پدیده های خلقت است، شانس اصابت رعد و برق به یک فرد حدود یک در 600 هزار است، همچنین آسیب دیدگی اعصاب، شکستگی استخوان ها و فقدان شنوایی و بینایی از بلاهای که برق صاعقه بر بدن وارد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسلامت خبرگزاری تسنیم"، صاعقه یکی از اسرار آمیزترین پدیده های خلقت است، که در عین زیبایی بسیار مخرب بوده و در طول حیات بشری بر کره خاکی موجب ضرر و زیان مالی و جانی بسیاری شده است.

برخورد ابرهای با بارهای غیر همنام، واکنش‎های الکتریکی شدیدی به صورت نور و صدای شدید بنام صاعقه یا رعد و برق تولید می شود که با نور و صدای شدید همراه است.

رعد و برق می‎تواند قلب انسان را از کار بیاندازد، شش‎ها را پاره کند و یا سبب سوختگی‎های جدی در بدن شود، زیرا از جریان الکتریکی بسیار بالایی برخوردار است و اگر چه به لحاظ زمانی بسیار کوتاه است اما قدرت بسیار زیادی دارد.

براساس آخرین گزارش سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران از 19 فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال 95 سه نفر به دلیل برخورد صاعقه در ایلام و خوزستان فوت کردند.

مهمترین و ساده ترین دلیل حوادث ناشی از صاعقه، عدم آگاهی از روش های صحیح حفاظت است، شانس اصابت رعد و برق به یک فرد حدود یک در 600 هزار است و با رعایت توصیه های این شانس را کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاهایی که برق صاعقه بر بدن وارد می کند + توصیه ها

بلاهایی که برق صاعقه بر بدن وارد می کند + توصیه ها