مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1395 ساعت 11:202016-05-01سياسي

گشایش مجموعه فرهنگی - تاریخی مدرسه سعادت بوشهر


تاریخی مدرسه سعادت بوشهر به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، برادران سعادت این مدرسه را درسال 1278 هجری شمسی تاسیس و بزرگان زیادی در آن به فراگیری علم و دانش پرداختند.

عملیات مرمت این مدرسه با هزار و 500 مترمربع زیربنا و هزار و 900 مترمربع فضای آموزشی و 20 میلیارد ریال هزینه در سال 93 آغاز و پس از 18 ماه به پایان رسید.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مراسم افتتاح این مجموعه فرهنگی گفت: پنج مدرسه در کشور به طور همزمان تاسیس شد که مدرسه دارالفنون تهران، رازی کرمانشاه، شوکتیه بیرجند، هنرستان فنی تبریز و مدرسه سعادت بوشهر است.

اسدالله درویش امیری افزود: این مدرسه در حوزه میراث فرهنگی یک سرمایه فرهنگی و تاریخی و پیشینه ارزشمند نیاکان ما را به شایستگی در اختیار ما قرار داده است.

معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم گفت: وجود مدرسه سعادت در استان بوشهر بیانگر این است که تعلیم و تربیت و فراگیری علم در این استان ریشه ای تاریخی دارد.

محمدرضا واعظ مهدوی افزود: مدرسه سعادت به عنوان یکی از ظرفیت های استان بوشهر با عزم و اراده می تواند پربارتر از گذشته در مسیر پیشرفت و تعالی انسانها گام بردارد و افتخارات جامعه را بار دیگر یادآوری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشایش مجموعه فرهنگی - تاریخی مدرسه سعادت بوشهر

گشایش مجموعه فرهنگی - تاریخی مدرسه سعادت بوشهر