مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1395 ساعت 01:202016-04-30دانش

افزایش اکسیژن زدایی تا سال 2030


یک پژوهش جدید نشان داده است که از بین رفتن اکسیژن در اقیانوس ها به دلیل تغییرات آب و هوایی که در حال حاضر در برخی از نقاط جهان قابل تشخیص است، - تا سال 2030 و 2040 در مناطق زیادی از اقیانوس ها آشکار خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، کمبود اکسیژن در مقیاس بزرگ می تواند زندگی ماهی ها، خرچنگ ها، ستاره های دریایی و دیگر جانداران دریایی را به خطر بیندازد.

متیو لانگ نویسنده ارشد این پژوهش از مرکز ملی تحقیقات جوی (NCAR) اظهار کرد: از بین رفتن اکسیژن در اقیانوس یکی از عوارض جانبی جدی گرم شدن کره زمین و یک تهدید بزرگ برای زندگی جانداران دریایی است.

لانگ افزود: از آنجا که غلظت اکسیژن در اقیانوس به طور طبیعی بسته به تغییرات در باد و درجه حرارت در سطح متفاوت است، مرتبط دانستن کمبود اکسیژن با تغییر آب و هوا امری چالش برانگیز است.

کل اقیانوس از اعماق تا سطح، اکسیژن خود را از سطح دریافت کرده یا به طور مستقیم از جو یا از فیتوپلانکتون دریافت که اکسیژن را از طریق فتوسنتز به آب منتشر می کنند دریافت می کنند.

گرم شدن آب های سطحی باعث جذب کمتر اکسیژن می شود و در یک مشکل مضاعف، اکسیژنی که جذب می شود سخت تر به اعماق اقیانوسها نفوذ می کند.

دلیل این امر این است که آب در هنگام گرم شدن گسترش یافته و سبک تر از آبی می شود که در زیر قرار دارد و احتمال نزول آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش اکسیژن زدایی تا سال 2030

افزایش اکسیژن زدایی تا سال 2030