مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1395 ساعت 18:102016-04-30فرهنگي

شاعر روس «در مایه های ایرانی»


نشر هرمس، «در مایه های ایرانی»، اثر سرگی یسنین، شاعر روس را در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران به دوست داران کتاب عرضه کرده است.

- نشر هرمس، در مایه های ایرانی ، اثر سرگی یسنین، شاعر روس را در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران به دوست داران کتاب عرضه کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بازار ایسنا، حمیدرضا آتش برآب، مترجم و محقق این کتاب نشر هرمس" در بخش ابتدایی آن مروری بر تاریخ ترجمه شعر فارسی به زبان روسی داشته و نگاهی انداخته به چگونگی آشنایی یسنین با این اشعار، شیفتگی او در برابر آن ها و علاقه مندی و کوشش هایش برای سفر به ایران؛ که البته هیچ گاه به ثمر نمی نشینند.

مترجم توضیح داده است که شاعر روس به دنبال این شیفتگی و علاقه، شعرهایی با موضوع ایران سرود که خود آن ها را بسیار دوست داشت و این اشعار را از جمله بهترین کارهایش می دانست؛ در این مجموعه، شعرهایی با مضامینی عمومی جای می گیرند که در مایه های ایرانی، نام دارند؛ اثری متنوع که در وهله نخست از جهانی خواهد گفت که شاعر را در بر گرفته است.

با وجودی که شاعر هیچگاه به ایران سفر نمی کند اشعار این مجموعه خواننده را به مهمانی سرزمین پارس تخیلی اش می برد و از ایرانی حکایت می کند که از ابتدا تا انتهایش خیال پردازانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاعر روس «در مایه های ایرانی»

شاعر روس «در مایه های ایرانی»