مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1395 ساعت 15:102016-04-30پزشكي

آنچه برای حفظ سلامت کارگران لازم است


کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: ماهیت برخی مشاغل خطرناک است و نمی توان عوامل زیان بار و خطرناک را حذف کرد بلکه تنها می توان عوامل خطرناک را کاهش داد و کنترل کرد تا کارگران کمتر در معرض خطر قرار گیرند.

- جلال ملتجی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به محیط های کاری زیان آور موجود در استان از جمله صنایع نفت، پتروشیمی و فلزات سنگین، اظهار کرد: افت شنوایی و کری شغلی، بیماری های ریوی و ناراحتی های عضلانی اسکلتی بیشترین مشکلاتی جسمی است که کارگران با آن مواجه می شوند.

وی با اشاره به مواد قانونی در جهت کاهش حوادث در محیط کار افزود: بنا بر ماده 92 قانون کار، کارفرما موظف است پیش از استخدام یک کارگر، از وی نتیجه یک معاینه پزشکی را بخواهد تا به توانایی وی جهت انجام کار پی ببرد.

به عنوان مثال در صورتی که کارگری مبتلا به بیماری صرع بر روی داربست کار کند؛ در صورت ایجاد حمله، امکان سقوط کارگر وجود دارد.

بنابراین انجام معاینات پزشکی جهت پی بردن به وضعیت سلامتی پیش از استخدام ضروری است.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: معاینات ادواری کارگران نیز باید به صورت سالانه انجام شود تا بتوان از روند سلامت کارگران مطلع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه برای حفظ سلامت کارگران لازم است

آنچه برای حفظ سلامت کارگران لازم است