مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1395 ساعت 12:202016-04-30سياسي

بالا بودن زمینه استرس و عدم آموزش کنترل خشم، علت رفتارهای خشونت آمیز


رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره بااشاره به حوادث ستایش و اعظم گفت: زمینه استرس و فشار روانی در جامعه ما بالاست و مردم بویژه دانش آموزان و دانشجویان در زمینه چگونگی عکس العمل نسبت به ناکامی آموزش ندیده اند.

- دکتر عباسعلی اللهیاری روانشناس و استاد دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار سرویس زنان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر اظهارکرد: برخی از روانشناسان معتقدند که خشونت و پرخاشگری جزو غرایز انسانی است، بنابراین جوامع مختلف برنامه هایی برای کنترل و تخلیه آن دارند و مهارت هایی را به مردم به منظور کنترل خشم آموزش می دهند.

وی افزود: متاسفانه در ایران برنامه خاصی برای کنترل و تخلیه خشم نداشته ایم و مهارت های کنترل خشم را به مردم آموزش نداده ایم.

از سوی دیگر زمینه استرس و فشار روانی در جامعه ما بالاست و مردم بویژه دانش آموزان و دانشجویان در زمینه چگونگی عکس العمل نسبت به ناکامی آموزش ندیده اند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در ادامه گفت: هرکس که به هدفی نرسد، ناکام می شود ولی افرادی که مهارت مقابله با ناکامی را ندارند پرخاشگری نشان می دهند اما در صورت آموختن مهارت های لازم می توانند در مقابل ناکامی واکنش مناسب نشان دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالا بودن زمینه استرس و عدم آموزش کنترل خشم، علت رفتارهای خشونت آمیز

بالا بودن زمینه استرس و عدم آموزش کنترل خشم، علت رفتارهای خشونت آمیز