مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1395 ساعت 11:152016-04-30اجتماعي

خطر سرریز شدن سد کمال صالح اراک رفع شد


مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: ذخیره آبی پشت سد مروک جای شکر و سپاس از خداوند را دارد.

- مهندس رضا آریایی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، در رابطه با سرریز شدن سد کمال صالح اراک، بیان کرد: طی بارش‎های اخیر و جاری شدن سیل، ظرفیت این سد پر شد و در ادامه سرریز کرد.

وی اضافه کرد: آب مازادی که جاری شده بود، در پشت سد مروک جمع شد و ذخیره آبی پشت آن به حد قابل توجهی بالا آمده است که جای شکر و سپاس از خداوند را دارد.

آریایی تصریح کرد: متاسفانه مشکل کوچکی که به وجود آمد، مربوط به در آب قرار گرفتن خانه‎هایی است که در پشت سد قرار دارند و باعث ورود آب به آنها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اظهار کرد: قرار بود شرکت آب منطقه‎ای استان این خانه‎ها را خریداری کند و به تملک دولت درآورد که به علت مشکلات اقتصادی تا به حال موفق به این کار نشده است.

وی ادامه داد: قرار است شرکت آب منطقه‎ای منازلی که ارزیابی شده‎اند پول آنها را پرداخت کند و اهالی روستاهای پایین دست از این منطقه نقل مکان کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار در پشت این سد نباشیم.

آریایی با اشاره به میزان خسارت وارده به این روستاها، گفت: آماری در این زمینه در دست نیست و مدیریت منابع آب باید ارزیابی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر سرریز شدن سد کمال صالح اراک رفع شد

خطر سرریز شدن سد کمال صالح اراک رفع شد