مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1395 ساعت 15:312016-04-29اجتماعي

علت گرمای زودرس اردیبهشت مشخص شد


مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به افزایش دمای بی سابقه برخی نقاط کشور در اردیبهشت ماه آن را ناشی از تغییر اقلیم و بازگشت به عقب ماههای سال عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، افزایش دمای بی سابقه بهمن و اسفند سال گذشته و اردیبهشت امسال در طی دهه های اخیر بی سابقه عنوان شده و حتی موجب تغییر در شرایط شکوفه زدن گیاهان و تاثیرات بر روی ساکنان این مناطق کشور گذاشته است.

دمای روزهای گذشته تهران و برخی شهرهای شمالی از مرز 30 درجه نیز عبور کرد و این برای مردم و کارشناسان باورنکردنی عنوان شد و این سوال را در اذهان عمومی ایجاد کرد که چرا دمای هوا در ابتدای ماه میانی بهار و یا حتی آخرین ماه زمستان اینقدر افزایش پیدا می کند.

محسن ناصری مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخ به این سوالات مبنی بر افزایش بی سابقه دما در روزهای گذشته اظهار داشت: مهمترین علت برای این منظور بحث تغییر اقلیم است؛ در حال حاضر از لحاظ بروز تغییرات فصلی یک نوع جابجایی را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: این تغییرات نشان می دهد رفتارهای ماه اردیبهشت می تواند بستگی به دلایل ماه خرداد داشته باشد یا اینکه رفتارهای ماه اسفند می تواند بستگی به ماه فروردین داشته باشد که این تغییرات نشان می دهد ماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت گرمای زودرس اردیبهشت مشخص شد

علت گرمای زودرس اردیبهشت مشخص شد