مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1395 ساعت 10:552016-04-29اقتصادي

لغو یا تسهیل روادید ایران با42کشور جهان


معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت :ایران در مجموع هم اکنون با 42 کشور جهان به مکانیزم لغو یا تسهیلات ویزای دست یافته است که این امر بیانگر افزایش اعتبار گذرنامه ایرانی در عرصه بین المللی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،حسن قشقاوی در نشست خبری که باحضور خبرنگاران رسانه ها در وزارت خارجه برگزارشد، با اعلام کاهش 30 درصدی مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور ادامه داد: بر اساس آمار موجود میزان مهاجرت ایرانیان اعم از نخبگان یا غیر نخبگان از ایران به خارج از کشور در سال 94 نسبت به سال 93 بیش از سی درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ما درسال 93 حدود 700 هزار سند مربوط به مسافرت یا اقامت به خارج از کشور صادر کردیم در حالی که در سال 94 طبق آماری که دارم این میزان به 500 هزار سند تقلیل پیدا کرده است و ما امیدواریم این آمار برای سال جاری هم کاهش بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به روند افزایشی صدور ویزاها برای اتباع ایرانی توسط سفارت خانه های خارجی مقیم ایران، افزود: میزان صدور روادید برای اتباع ایرانی توسط سفارتخانه های خارجی مقیم ایران روند افزایشی داشته است.

مقایسه سال 94 با 93 نشان می دهد که کشورهای اروپایی علاوه براینکه حدود 30 درصد صدور ویزا برای اتباع ایرانی را افزایش دادند، تسهیلات بیشتری هم در زمینه در نظرگرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغو یا تسهیل روادید ایران با42کشور جهان

لغو یا تسهیل روادید ایران با42کشور جهان