مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1395 ساعت 09:012016-04-29اقتصادي

سنگ آهن، یخ بازار آهن را شکست/گرانی 50 درصدی در رکود


با آنکه در طول یک سال گذشته بازار فولاد به طور مداوم با افت قیمت ها همراه بوده، از اواسط اسفند 94 اما بهای آهن آلات دیگر رنگ کاهش به خود ندیده و روزانه رشد چند درصدی را تجربه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران خبرگزاری تسنیم" (پویا )، در روزهای اخیر متوسط قیمت انواع مقاطع، میلگرد و آهن تا 600 تومان در هر کیلو افزایش یافت و محدوده قیمتی اغلب سایزهای میلگرد در رقم بالای 1600 تومان تثبیت شد.

قیمتی که تا یک ماه پیش کمتر معامله گری فکرش را می کرد.

در پی رشد تقاضای فصلی در چین و کاهش موجودی محصولات فولادی به پایین ترین سطح خود از ماه ژانویه، قیمت فولاد در معاملات آتی شانگهای بیش از 5 درصد افزایش داشت و به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید.

این افزایش قیمت جهانی فولاد در چین، باعث شد قیمت سنگ آهن نیز روند صعودی به خود بگیرد؛ به طوری که در هفته گذشته قیمت این ماده معدنی در دنیا از مرز 70 دلار هم گذشت و به همین دلیل قیمت سنگ آهن ایران نیز به روند افزایشی خود ادامه داد.

براساس اعلام موسسه بین المللی متال بولتن متوسط قیمت سنگ آهن ایران در هفته گذشته یعنی شاخص قیمت این ماده در رقم 57 دلار و 27 سنت قرار گرفت؛ این در حالی است که در هفته گذشته این شاخص با رشدی بیش از دو دلاری به 54 دلار و 50 سنت رسیده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ آهن، یخ بازار آهن را شکست/گرانی 50 درصدی در رکود

سنگ آهن، یخ بازار آهن را شکست/گرانی 50 درصدی در رکود