مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1395 ساعت 08:202016-04-29اقتصادي

از احداث سد بختیاری تا اما و اگرهای تخصیص آب طرح 550 هزار هکتاری


نشست خبری با حضور معاونان وزرای جهاد کشاورزی و نیرو در اهواز برگزار شد و احداث سد بختیاری در بالادست سد دز، مدیریت سیلاب اخیر و وضعیت تخصیص آب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری و .

- .

از موضوعات مطرح شده در این نشست بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، علیمراد اکبری، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای این نشست اظهار کرد: پروژه 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که در استان های خوزستان و ایلام اجرا می شود، مصداق کامل اقتصاد مقاومتی در کشور است و عملیات واقعی آن غیر از اقداماتی که در گذشته انجام شد، از سال 92، با پیگیری های دولت تدبیر و امید با حدود 1.

5 میلیون دلار اعتبار جهت تجهیز و نوسازی و اجرای شبکه های آبیاری فرعی 550 هزار هکتار در استان های خوزستان و ایلام شروع شد.

وی افزود: 500 هزار هکتار پروژه از سطوح این طرح در استان خوزستان و 50 هزار هکتار دیگر در استان ایلام اجرا می شود که در فاز اول، تخصیص آب 320 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری داده شده و تاکنون عملیات شبکه های آبیاری بیش از 185 هزار هکتار آن انجام شده است.

اکبری، با بیان اینکه در سال جاری حدود 150 هزار هکتار از اراضی طرح 550 هزار هکتاری تحت کشت قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه سیلاب اخیر خساراتی به محصولات این اراضی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از احداث سد بختیاری تا اما و اگرهای تخصیص آب طرح 550 هزار هکتاری

از احداث سد بختیاری تا اما و اگرهای تخصیص آب طرح 550 هزار هکتاری