مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1395 ساعت 23:062016-04-28پزشكي

متخصص بیماری ها ی عفونی مطرح کرد راه های مهم جلوگیری و کنترل عفونت های بیمارستانی


متخصص بیماری ها ی عفونی با بیان اینکه عفونت های بیمارستانی یکی از مهمترین معضلات مراکز بهداشتی و درمانی است، راه های مهم جلوگیری و کنترل این نوع عفونت ها را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بهداشت و درمان "، شهرام شکری اظهارداشت: امروزه مصرف زیاد و بی مورد آنتی بیوتیک ها در درمان و جلوگیری از عفونت های بعد از اعمال جراحی، موجب بروز میکروارگانیزم های مقاوم به دارو شده است، درحالی که اثرات مثبت آنتی بیوتیک ها را نباید ناچیز شمرد، اما اعتماد به دارو ها موجب شده که به روش های ضدعفونی و جداسازی بیماران کمتر توجه شود.

متخصص بیماری ها ی عفونی، با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی برای مبارزه با این عفونت ها، ساده تر و ارزان تر از درمان آنها است، متذکر شد: اولین اقدام در کنترل عفونت های بیمارستانی، تدوین برنامه مراقبتی است که بتوان موارد عفونت هایی را که در بیمارستان اتفاق افتاده است، مشخص و تعیین کرد.

وی افزود: کنترل عفونت های بیمارستانی با انجام اقداماتی به منظور ارائه خدمات درمانی و بهداشتی صحیح از طریق تدوین خط مشی ها، کنترل و ارزشیابی عملیات انجام شده و آموزش مداوم و مستمر صورت می گیرد.

شکری، تصریح کرد: یکی از عوارض ناشی از بستری شدن بیماران در مراکز درمانی، عفونت بوده و یا در مدت بستری شدن بیماران بروز می کند؛ این نوع عفونت ها را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص بیماری ها ی عفونی مطرح کرد راه های مهم جلوگیری و کنترل عفونت های بیمارستانی

متخصص بیماری ها ی عفونی مطرح کرد راه های مهم جلوگیری و کنترل عفونت های بیمارستانی