مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1395 ساعت 14:412016-04-25پزشكي

6 درصد جمعیت استان گلستان مبتلا به دیابت هستند


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: براساس آمار ابتلای 6 درصدی مردم به دیابت استان گلستان ظرفیت تا 120 هزار نفر دیابتی را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، تقی ریاحی ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار جهانی امسال هفته سلامت غلبه بر دیابت است و برنامه های این هفته نیز در همین راستا انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین شیوع دیابت در ایران بالاتر از نرخ جهانی است، افزود: سبک زندگی تأثیر زیادی در شیوع دیابت دارد و دیابت، فشار و چربی خون 3 عامل مهم واصلی بیماری های قلبی و عروقی هستند که برای درمان آن ها بار سنگینی به بخش به داشت و درمان کشور تحمیل می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: غربالگری دیابت در کشور از سن 30 سالگی افراد شروع شده و هر 3 سال یک بار تکرار می شود، که با یک دهه عقب افتادگی مواجه هستیم و به دلیل ناآگاهی بخشی از لایه های جامعه نیمی از افراد دیابتی به موقع از ابتلای خود به دیابت مطلع نمی شوند.

به گفته وی در 2 سال گذشته تعداد تخت های دیالیز استان گلستان افزایش پیداکرده است و امسال هم با افزایش 210 تخت دیالیز به 2 برابر افزایشمی یابد، تاکنون نیز 70 تخت دیالیز اضافه شده است.

ریاحی گفت: نخستین عامل مرگ ومیر در استان را بیماری های قلبی و عروقی به خود اختصاص داده است و 50 درصد دیابتی ها ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 درصد جمعیت استان گلستان مبتلا به دیابت هستند

6 درصد جمعیت استان گلستان مبتلا به دیابت هستند