مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1395 ساعت 14:162016-04-25پزشكي

آمار ابتلا به بیماری دیابت در استان قزوین نگران کننده است


معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: براساس بررسی های صورت گرفته آمار ابتلا به بیماری دیابت در استان قزوین نگران کننده است.

- سعید اسکویی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با توجه به این نکته که میزان ابتلا به بیماری دیابت در استان قزوین نگران کننده است اظهار داشت: 10.

8 درصد مردم استان قزوین مبتلا به بیماری دیابت هستند که این میزان باید با اصلاح الگوی مصرف موادغذایی کاهش یابد.

اسکویی با اشاره به اینکه 20 درصد افراد بالای 30 سال در مناطق شهری و روستایی قزوین مبتلا به بیماری دیابت هستند عنوان کرد: 7 درصد مردم روستا، 13 درصد مردم مناطق شهری بالای 30 سال مبتلا به بیماری دیابت هستند.

وی با اشاره به اینکه دلایل ابتلا به بیماری دیابت الگوی غلط مصرف مواد غذایی نامناسب است عنوان کرد: با افزایش تحرک بدنی، جلوگیری از بروز چاقی در افراد و داشتن رژیم غذایی مناسب می توان با بیماری دیابت مقابله کرد.

اسکویی افزود: بیماری دیابت با عنوان بیماری خاموش شناخته شده چرا که 50 درصد مبتلایان به این بیماری از ابتلا به این بیماری اطلاع ندارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: دانش آموزانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند باید در زمینه تجهیزات تست قندخون، انسولین، تغذیه و ورزش مناسب آموزش های لازم را دیده باشند و با محیط مدرسه سازگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار ابتلا به بیماری دیابت در استان قزوین نگران کننده است

آمار ابتلا به بیماری دیابت در استان قزوین نگران کننده است