مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1395 ساعت 11:562016-03-30پزشكي

تدابیر تغذیه ای دیابت در طب رایج و سنتی


یک دانشجوی دکترای طب سنتی تدابیر تغذیه ای دیابت در طب رایج و سنتی را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم", مهدی زروندی درباره تدابیر تغذیه ای دیابت در طب رایج و سنتی اظهار داشت: از منظر طب رایج، دیابت شیرین شامل گروهی از اختلالات متابولیک شایع است که وجه مشترک آن ها در فنوتیپ، هیپرگلیسمی است.

به گفته وی میزان شیوع جهانی دیابت طی دو دهه گذشته به نحو چشمگیری افزایش یافته و بر اساس پیش بینی فدراسیون بین المللی دیابت تا سال 2030 بیش از 438 میلیون نفر به دیابت مبتلا خواهند شد.

این بیماری یکی از علل اصلی مرگ و میر است و تشخیص و تدبیر آن از نظر اقتصادی و طبی اثرات عمیقی در زندگی فرد به جا می گذارد.

این دانشجوی دکترای طب سنتی افزود: اهداف کلی درمان شامل ازبین بردن نشانه های مربوط به هیپرگلیسمی،کاهش یا از بین بردن عوارض و فراهم کردن امکان زندگی هرچه طبیعی تر برای بیمار است.

زروندی ادامه داد: به طور کلی همانند مردم معمولی رژیم غذایی که به بیماران توصیه می شود باید شامل میوه ها، سبزیجات، غذاهای حاوی فیبر و کم چرب باشد.

وی عنوان کرد: تغییرات اساسی در شیوه زندگی شامل رژیم غذایی و ورزش به مدت 30 دقیقه در روز 5 بار در هفته به میزان قابل توجعی (58 درصد) از بروز دیابت جلوگیری و یا بروز آن را به تاخیر می اندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدابیر تغذیه ای دیابت در طب رایج و سنتی

تدابیر تغذیه ای دیابت در طب رایج و سنتی