مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اسفند 1394 ساعت 11:312016-03-16فرهنگي

مقبره بایزید بسطامی مرمت و بهسازی شد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: مقبره عارف نامی، بایزید بسطامی مرمت و بهسازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حمیدرضا حسنی با اشاره به بازدید ماه گذشته رییس سازمان میراث فرهنگی از مجموعه تاریخی بسطام و ابراز نارضایتی از نمای مقبره این عارف نامی، گفت: بر این اساس کار اصلاح و مرمت و بازسازی مقبره بایزید بسطامی انجام شد.

وی افزود: در این مرحله از مرمت، کار جمع آوری حصار فلزی و سکوی الحاقی، اجرای سکوسازی با سنگ تیشه ای، اجرای سنگ قبر از جنس کریستال و مرمر و حکاکی روی سنگ قبر انجام شد.

حسنی گفت: سنگ قبر قبلی مزار بایزید بسطامی متعلق به دوره قاجاریه و مربوط به شخصی به نام محمد دیلمی معروف به قاضی ملک بود که در دوران پهلوی دوم زمان ساخت سر در ورودی مجموعه (ورودی شمالی) از مزار قاضی ملک جدا و بر روی مزار بایزید نصب شده بود و هم اکنون برای بازدید علاقمندان به موزه عرفان شرق بسطام منتقل شده است.

کارشناس خبره مرمت آثار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این رابطه گفت: طرح مقبره بازسازی شده توسط اعضای کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان و با در نظر گرفتن وارد نشدن لطمه منظری به مجموعه بسط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقبره بایزید بسطامی مرمت و بهسازی شد

مقبره بایزید بسطامی مرمت و بهسازی شد