مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 اسفند 1394 ساعت 11:352016-03-06فرهنگي

احیای هنر جاجیم بافی در سرایان


جاجیم بافی در سرایان خراسان جنوبی احیا شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: با برگزاری یک دوره آموزشی جاجیم بافی با همکاری پروژه بین المللی ترسیب کربن 9نفر از علاقه مندان به هنر های سنتی آموزش های مورد نیاز را فرا گرفتند .

محمد عرب افزود: صنعتگران و هنرمندان این رشته در صورتی که این هنر را به عنوان شغل ادامه دهند و مجوز کارگاه خانگی یا تولیدی دریافت کنند بسته به میزان و نوع فعالیتشان می توانند از تسهیلات با بهره 4 درصد، بیمه مشاغل صنایع دستی و اعزام به نمایشگاههای مختلف بهره مند شوند.

وی گفت: برای ترویج و احیاء رشته های صنایع دستی و کمک به اقتصاد خانواده ها دنبال آموزش و ترویج رشته هایی هستیم که با فرهنگ منطقه بیگانه نباشد و از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه باشد که جاجیم بافی یکی از این رشته ها است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: با توجه به کاربرد و رواج جاجیم بافی بر اساس نوع کاربرد آن در بین مردم خراسان جنوبی و همچنین روایات نقل شده سابقه این هنر به طور دقیق در این استان مشخص نیست .

پیشینه نساجی در ایران به استناد آثار به حدود 6 هزار و 500 سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای هنر جاجیم بافی در سرایان

احیای هنر جاجیم بافی در سرایان