مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 بهمن 1394 ساعت 15:552016-02-14بين الملل

هافینگتون پست:جایگزینی دلار ، خنجر ایران به آمریکا


ایران با استفاده از سایر ارزها به جای دلار تلاش می کند به آمریکا آسیب برساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما" ، روزنامه هافینگتون پست نوشت : جمهوری اسلامی ایران با جایگزین کردن دلار در معاملات خارجی خود قصد دارد ضمن مستحکم تر کردن موقعیت خود جایگاه آمریکا را به عنوان یک قدرت جهانی متزلزل سازد.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم مجید رفیع زاده، رییس شورای بین المللی آمریکا تحت عنوان ایران از پشت به آمریکا خنجر می زند نوشت : اقدام ایران به استفاده از سایر ارزها به جای دلار را نشان دهنده آن دانست که ایران همه تلاش خود را به کار می گیرد تا به منافع ملی و سیاست خارجی آمریکا در منطقه آسیب برساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رسمی شانا، صفرعلی کرامتی، معاون مدیر امور بین الملل در بازاریابی و عملیات نفت خام شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد ه است ، اولویت اول این شرکت دریافت یورو به جای دلار است.

دو نفر از مقامات ایران در وزارت امور خارجه و وزارت صنایع و معادن هم به نویسنده گفته اند ایران به جای دلار چند روش دیگر پرداخت در معاملات خارجی، صادرات و واردات پیشنهاد می کند.

چنین اقداماتی چه دلایلی می توانند داشته باشند؟ چرا پس از توافق هسته ای، ایران می خواهد از آمریکا دوری کند؟ و این که پیامدهای این اقدام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هافینگتون پست:جایگزینی دلار ، خنجر ایران به آمریکا

هافینگتون پست:جایگزینی دلار ، خنجر ایران به آمریکا