مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 بهمن 1394 ساعت 13:202016-02-14اقتصادي

افزایش بهره وری آب در سایه بهبود روش های آبیاری سطحی


عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: بهره وری آب از طریق پذیرش آبیاری قطره ای، بهبود روش های آبیاری سطحی موجود و ترویج مستمر مدیریت بهتر آب در مزارع افزایش می یابد.

- رضا عادل زاده در گفت وگو با خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این مطلب اظهار کرد: مدیریت مناسب آبیاری در کاهش اتلاف آب نقش بنیادین دارد.

وی با بیان اینکه آبیاری قطره ای موجبات استفاده بهینه از هر قطره آب را مقدور می کند، اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف آب با استفاده از سیستم های مناسب آبیاری امکان پذیر می شود.

عادل زاده با تأکید بر ضرورت تغییر الگوی کشت گفت: تغییر الگوی کشت، بهبود راندمان آبیاری و افزایش بهره وری برای جبران کم آبی و کاهش اتلاف آب در بخش کشاورزی که بزرگترین و مهم ترین مصرف کننده آب است، ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای آبیاری صحیح، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مناسب آبیاری می تواند موجب افزایش عملکرد شده و از هدر رفت آب به دلیل آبیاری اضافه در برخی مزارع یا مناطق جلوگیری کند.

وی آبیاری قطره ای را در افزایش بهره وری تاثیرگذار دانست و افزود: بهره گیری از آبیاری های نوین در بخش کشاورزی و توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار می تواند نقش مهمی در افزایش بهره وری داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بهره وری آب در سایه بهبود روش های آبیاری سطحی

افزایش بهره وری آب در سایه بهبود روش های آبیاری سطحی