مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 بهمن 1394 ساعت 04:012016-02-14سياسي

افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان به میزان نرخ تورم منتفی شد


هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به تازگی حکم را صادر و رای پیشین خود را اصلاح کرده که به استناد آن افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان به میزان نرخ تورم منتفی شده است.

- علی اکبری بختیاری مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری با اعلام این خبر به خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم" گفت که پیشتر دیوان عدالت اداری در سال 86 و 87 پذیرفته بود، افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان به نرخ تورم باشد.

این مقام مسئول در دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در قانون متناسب با نرخ تورم عنوان شده است افزود: لزوماً افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم به معنای مساوی با نرخ تورم نیست؛ یعنی می تواند پایین تر یا بالاتر باشد لذا هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، این دو سال را هم که پذیرفته بود با رای اصلاحی، رد کرد و طبعتاً مصوبات دولت و پرداخت های دولت، مطابق با قانون دانسته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، 28 فروردین ماه سال 86 بود که هیئت وزیران نرخ افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان را پنج درصد اعلام کرد اما این مصوبه با شکایت 45 نفر از کارکنان و بازنشستگان در دیوان عدالت اداری قرار گرفت.

دیوان عدالت اداری به موضوع ورود و طی حکمی" اعلام کرد:الف ـ به صراحت ماده 150 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف شده است که حقوق کلیه کارکنان و بازن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان به میزان نرخ تورم منتفی شد

افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان به میزان نرخ تورم منتفی شد