مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 بهمن 1394 ساعت 09:562016-02-13اقتصادي

بازار فرش استان زنجان ساماندهی می شود


مدیر اداره فرش صنعت و تجارت استان زنجان گفت: در صورت برقراری بیمه فرشبافان زنجانی و برطرف کردن تمامی موانع برای تولیدکنندگان این عرصه سازمان صنعت به منظور رونق اقتصادی هر قالیباف را موظف به تولید متوسط 3.

- 5 مترمربع فرش در سال می کند.

سیدمحسن جعفری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان" با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از صنعت فرش و فرشبافی به طور کامل حمایت می کند، اظهار داشت: در استان زنجان به دلیل ارزش افزوده بالای فرش ابریشم و تابلو فرش نسبت به فرش پشمی عمده بافندگان به سمت بافت این نوع فرش سوق یافته اند.

وی ضمن تاکید بر جذب جوانان و نوجوانان استان زنجان به سمت حرفه قالیبافی با هدف حفظ هنر بومی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه شغل بافندگی فرش در سطح جامعه دارای منزلت اجتماعی پایینی است و عمده مردم تصور می کنند که افراد شاغل در این حرفه دارای بضاعت مالی مطلوبی نیستند تمایلی برای حضور در این صنعت را ندارند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز کرد: جامعه ما باید بداند که فرشباف همانند هنرمندان ملیله کار، چاقوسازی، چارق دوز و سایر به عنوان یک هنرمند فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه 14 هزار نفر در استان زنجان تحت پوشش بیمه فرش قرار دارند، عنوان کرد: از این میزان بیش از یک هزار نفر در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار فرش استان زنجان ساماندهی می شود

بازار فرش استان زنجان ساماندهی می شود