مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 بهمن 1394 ساعت 11:402016-02-11اقتصادي

سهمیه بندی برق مراکز تجاری در ونزوئلا


به نقل از خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، دولت ونزوئلا در راستای مقابله با پیامدهای خشکسالی و کاهش هزینه های بخش انرژی، مصرف برق فروشگاه های بزرگ و مراکز تجاری را سهمیه بندی کرده اما این تدبیر انتقادات زیادی را از دولت مادورو برانگیخته است.

لوییس ویسنته لئون، کارشناس اقتصادی ونزوئلا، می گوید دولت به مراکز تجاری دستور داده است بخشی از انرژی مورد نیازشان را خودشان تامین کنند اما دولت تبادلات ارزی را به شدت کنترل می کند و به همین علت مراکز تجاری برای تجهیز خود به وسایل تولید برق به منابع ارزی لازم دسترسی ندارند بنابراین باید گفت تدبیر دولت برای کاهش مصرف انرژی درست نیست.

در واقع دولت نیکولاس مادورو کنترل شدیدی بر تبادلات ارزی اعمال می کند و همین مسئله موجب کمبود ارز و در نتیجه محدود شدن واردات انواع تجهیزات از جمله دستگاههای تولید برق به این کشور شده است.

اسدروبال اولیوروس، مدیر شرکت مشورتی اکوآنالیتیکا Ecoanalitica اوضاع کنونی ونزوئلا را نشان دهنده وضعیت نامناسب سلامت کشورش می داند.

وی گفت: وضعیت کنونی نشان دهنده وخامت یک بحران ساختاری است که ونزوئلا در بخشهای مختلف اقتصادی، سازمانی، امنیتی و خدماتی با آن دست به گریبان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهمیه بندی برق مراکز تجاری در ونزوئلا

سهمیه بندی برق مراکز تجاری در ونزوئلا