مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 ساعت 14:052016-02-10سياسي

گروه پژوهشی بهبود کمی و کیفی توت فرنگی راه اندازی می شود


معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد کردستان از راه اندازی گروه پژوهشی بهبود کمی و کیفی محصول توت فرنگی با استفاده از فناوری های نوین در جهاددانشگاهی استان خبر داد.

- مهدی ورمزیار، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، از راه اندازی گروه پژوهشی بهبود کمی و کیفی محصول توت فرنگی با استفاده از فناوری های نوین در جهاد دانشگاهی واحد استان خبر داد.

وی افزود: این گروه پژوهشی در راستای تجاری سازی دستاوردهای نوین زیست فناوری کشاورزی و تبدیل علم به ثروت و همچنین در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در این واحد راه اندازی شده است.

ورمزیار به محورهای فعالیت این گروه پژوهشی اشاره و بیان کرد: استفاده از فناورهای زیستی برای اصلاح و بهبود ارقام توت فرنگی از لحاظ صفات کمی و کیفی، بومی سازی دستاوردهای نوین زیست فناوری در راستای پتانسیل بالقوه استان و کشور، احداث و راه ­اندازی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کردستان، مدیریت مصرف آب در مزرعه، کاهش هزینه های تولید با استفاده از روش های نوین از محورهای فعالیت این گروه است.

وی در ادامه عنوان کرد: تولید نشاء عاری از پاتوژن به صورت تجاری، اصلاح ژنتیکی ارقام سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه و پتانسیل عملکردی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروه پژوهشی بهبود کمی و کیفی توت فرنگی راه اندازی می شود

گروه پژوهشی بهبود کمی و کیفی توت فرنگی راه اندازی می شود