مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 ساعت 13:562016-02-10اجتماعي

صعود برفی با 17 کلید نجات/ساعت 13 رمز برگشت از کوه ها


22 بهمن یکی از ایام مهم و اوج صعودهای زمستانی کوهنوردان به حساب می آید براین اساس برای یک صعود موفق برفی بهتر است 17 توصیه کلیدی و حیاتی را فراگیریم که یکی از مهمترین انها رمز ساعت 13 است که به عنوان ساعت مهم برگشت از کوه ها به حساب می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم"، با توجه به بارش های کم سابقه و غیر متعارف برف در اکثر مناطق مرتفع و کوهستانی کشور، کاهش شدید دما و نیز افزایش احتمال وقوع حوادث به ویژه ریزش بهمن در شیب ها و دامنه های کوهستانی و با توجه به تعطیلات 22 بهمن و اوج صعودهای زمستانی کوه نوردان؛ کارگروه ایمنی، جستجو و نجات فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی 17 توصیه حیاتی و مهم را به کوه نوردان و علاقه مندان به صعودهای زمستانی ارائه می کند.

1- توجه داشته باشید که بسیاری از شیب های کوهستانی کشورمان، استعداد لازم برای تولید بهمن را دارا هستند اما به دلیل عدم بارش کافی ممکن است سالها هیچگونه خطری ایجاد نکنند.

این شیب ها در شرایط فعلی می توانند خطرآفرین بوده و موجب ریزش بهمن شوند (سابقه ریزش بهمن در سال های گذشته و خاطره تلخ درگذشتگان به دلیل سقوط بهمن هیچگاه از ذهن کوه نوردان بیرون نخواهد رفت).

2- قبل از عزیمت به مناطق کوه نوردی از شرایط آب و هوایی منطقه اطلاعات کافی را کسب کرده باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود برفی با 17 کلید نجات/ساعت 13 رمز برگشت از کوه ها

صعود برفی با 17 کلید نجات/ساعت 13 رمز برگشت از کوه ها