مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 ساعت 11:102016-02-10پزشكي

ناکارآمد شدن طب کشور در آینده نزدیک به دلیل نداشتن متخصصان پژوهشگر


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان این که نیروهای متخصص در حوزه تحقیقات تربیت نکرده ایم، گفت: پزشکی مدرن امروز ما در آینده نزدیک طبی ناکارآمد محسوب خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس پژوهشی ایسنا، دکتر رضا ملک زاده در جلسه تبیین برنامه عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: برنامه ریزی ها در حوزه پزشکی باید بر مبنای آینده نگری باشد؛ به خصوص در رشته هایی مثل پزشکی باید بیست سال آینده را در نظر بگیریم و بعد برای دو تا پنج سال اجرایی کنیم که این موضوع در برخی از دانشگاه های کشور مطرح شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در خصوص تغییرات فناوری در حوزه پزشکی گفت: در 15 سال آینده تغییرات زیادی را در طبابت خواهیم داشت و در واقع پزشکی متداول امروز ما که آن را مدرن می دانیم، در سال های آینده طبی ناکارآمد محسوب خواهد شد و دانشگاه های ما باید آماده این تغییرات باشند و خود را با آن هماهنگ کنند.

وی در توضیح این موضوع افزود: امروز برای همه بیماران مبتلا به یک بیماری یک نوع درمان در نظر گرفته می شود، در صورتی که در آینده علاوه بر اینکه فنوتایپ بیماری برای درمان در نظر گرفته می شود، علم پزشکی ژنوتایپ بیماری ها را نیز مد نظر خواهد داشت و این علم به جای شیوه های مرسوم تهاجمی مثل جراحی ها وارد درمان های سلولی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکارآمد شدن طب کشور در آینده نزدیک به دلیل نداشتن متخصصان پژوهشگر

ناکارآمد شدن طب کشور در آینده نزدیک به دلیل نداشتن متخصصان پژوهشگر