مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 بهمن 1394 ساعت 13:052016-02-09اقتصادي

اسفندماه؛ همایش «دورنمای اقتصاد ایران در سال 95»


بنا به شواهد آمار و ارقام زمستانی، بورس اوراق بهادار از لاک رخوت و رکود دوساله خود بیرون آمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بازار ایسنا، امیررضا حسنی افزود: موفقیت دیپلماتیک ایران در توافق تاریخی با غرب توانست امیدهای تازه ای در اقتصاد ایران بیدار کند و کشورمان اکنون چشم اندازهای جدیدی را در حوزه اقتصاد و توسعه پیش روی خود می بیند.

وی در ادامه گفت: قابل پیش بینی بود که بازار سهام هم به عنوان دماسنج اقتصاد کشور، به فضای تازه واکنش نشان دهد، رونقی مضاعف بیابد و خود، نویددهنده اتمسفری مساعد برای آینده اقتصاد شود.

حسنی افزود: آنچه امروز بیش از هر چیز دیگر باید در پیشگاه توجه و تمرکزمان باشد، دوری از هیجان و گرفتن جانبِ عقلانیت در تصمیم گیری هاست.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که صِرفِ تغییر در اوضاع و احوال سیاسی، دلیلی موجه برای رونق بازار سهام و افزایش قیمت ها و شاخص ها نیست، بلکه این میزان استفاده بنگاه ها از فرصت ها و شرایط جدید است که می تواند زمینه سازِ رشدِ حقیقی بازار سرمایه باشد.

مدیر موسسه اقتصاد ایرانیان گفت: در واقع، تا زمانی که تغییرات فوق الذکر، حاوی تاثیرهای واقعی در صورت سود و زیان بنگاه های اقتصادی و توسعه آینده آن ها نداشته باشند، هر گونه افزایش، فاقد زیربنای بنیادین بوده و بنابراین حباب گونه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسفندماه؛ همایش «دورنمای اقتصاد ایران در سال 95»

اسفندماه؛ همایش «دورنمای اقتصاد ایران در سال 95»