مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 بهمن 1394 ساعت 01:502016-02-07اجتماعي

تصاویر فراموش شده از ماموریت آپولو 14


با گذشت 45 سال از فرود فضانوردان در ماه در ماموریت آپولو 14 ناسا در پنجم فوریه 1971 اکنون تصاویری از این ماموریت منتشر شده که نشان دهنده کسب اطلاعات بیشتر از این ماموریت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، بخش آرشیو پروژه آپولو، تصاویر فراموش شده بسیاری از مأموریت های آپولو را در سرویس اشتراک عکس فلیکر منتشر کرده است.

در بخشی از این تصاویر ، فضانوردان آپولو به قدری از زمین دور شده اند که می توانستند کل سیاره را با انگشت شست خود بپوشانند.

در یکی از تصاویر منتشر شده در سایت فلیکر، یک چهارم زمین به شکل هلال در بالای ماژول ماه به نمایش درآمده که همیشه تصویری برخلاف آن از زمین دیده می شود.

در تصویری دیگر می توان سیستم قابل حمل پشتیبانی از حیات (PLSS) را مشاهده کرد که برای زنده نگهداشتن فضانوردان در سطح ماه با ارائه فشار، اکسیژن و آب استفاده می شد.

میزان هوای سرد ارسال شده برای فضانورد می توانست با فشار یک کلید تغییر کند که به فضانوردان اجازه می داد در زمان حرکت در گرمای شدید مقداری هوای خنک دریافت کنند.

یک تصویر دیگر این مجموعه نشان دهنده نمایی است که فضانوردان از پنجره ماژول ماه می توانستند وسیله نقلیه تجهیزات مادولار را مشاهده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویر فراموش شده از ماموریت آپولو 14

تصاویر فراموش شده از ماموریت آپولو 14