مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 بهمن 1394 ساعت 03:462016-02-07سياسي

پرسش از شما پاسخ از ما


در جامعه امروز ما افراد بسیاری مشکلات عدیده حقوقی دارند که در این مطلب سعی شده است به تعدادی از سئوالات شهروندان پاسخ داده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم"، در دنیای امروز بسیاری از مردم برای حل و فصل دعاوی، رفع خصومات، رسیدگی به تظلمات، تعدیات و شکایات به دستگاه قضایی مراجعه می کنند تا قضات دادگستری، عدالت را در خصوص آنها جاری و ساری سازند.

آنچه امروزه مردم و دستگاه قضا را با مشکل مواجه ساخته، افزایش بسیار ورودی پرونده ها و در نتیجه اطاله دادرسی است که بعضا از مطرح شدن دعواهای ناصحیح، بیهوده و ناسنجیده نشات می گیرد و قضات را برای صدور رای با مشکل مواجه می کند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، افزایش آگاهی های حقوقی مردم نه تنها از طرح دعاوی ناصحیح و افزایش پرونده ها در دادگستری جلوگیری می کند، بلکه باعث می شود مردم در محاکم سردرگم نشوند؛ بنابراین ارتقاء سطح آگاهی های حقوقی مردم می تواند از بار دستگاه قضایی بکاهد و در وقت و هزینه های مردم نیز صرفه جویی شود.

در همین راستا سعی داریم همه روزه تعدادی از سئوالات و مشکلات مبتلابه مردم در بحث های حقوقی و کیفری را مطرح کرده و با استفاده از نظرات حقوقدان و وکلای دادگستری به آنها پاسخ دهیم تا شاید از این رهگذر سهمی در ارتقای سطح آگاهی حقوقی عموم مردم داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرسش از شما پاسخ از ما

پرسش از شما پاسخ از ما