مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 بهمن 1394 ساعت 16:352016-02-06اقتصادي

افت 80 درصدی بازار طلا


رییس اتحادیه طلا و جواهر همدان از نوسان قیمت طلا در بازار خبر داد و گفت: افزایش قیمت انس در بازارهای جهانی باعث ایجاد تغییرات در قیمت طلا شده است.

"مهدی غلامی" در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار 98 هزار و 800 تومان بوده که این عدد در حال نوسان است.

وی با بیان اینکه قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار طلای همدان 983 هزار و 500 تومان است، تصریح کرد: هر قطعه نیم سکه به قیمت 490 هزار تومان و هر قطعه ربع سکه به قیمت 265 هزار تومان در بازار همدان معامله شد.

وی خاطرنشان کرد: در بازار امروز هر قطعه سکه یک گرمی به ارزش 173 هزار تومان خرید و فروش شد.

غلامی وضعیت بازار طلای همدان را نامناسب ارزیابی کرد و افزود: 80 درصد افت بازار طلا به علت مالیات بر ارزش افزوده ای است که از طلا اخذ می شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر همدان خاطرنشان کرد: مالیات ارزش افزوده 9 درصدی بر عهده مشتری است و از کل قیمت اخذ می شود که مشتریان با این موضوع موافق نیستند و همین مسأله باعث شده فروش طلا کاهش یابد و به عنوان سرمایه به آن نگاه نشود.

وی درخصوص وجود طلای خارجی در بازار همدان نیز یادآور شد: در صورتی که در ویترین فروشندگان طلا و جواهر طلای خارجی مشاهده شود توسط اداره کل استاندارد استان مورد آزمایش قرار می گیرد تا عیار آن سنجیده شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت 80 درصدی بازار طلا

افت 80 درصدی بازار طلا