مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 بهمن 1394 ساعت 09:552016-02-06دانش

اولین گام تولید پیشرفته ترین پیل های سوختی جهان در ایران برداشته شد


محققان ایرانی، طراحی و توسعه مدل سه بعدی پیل سوختی اسید جامد را که یکی از جدیدترین نسل پیل های سوختی جهان است، با موفقیت به انجام رساندند و به این ترتیب، - اولین گام تولید این پیل ها در کشور برداشته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، محمدرضا اوصافی، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی شیمی گرایش جداسازی و طراحی فرایند دانشگاه صنعتی امیرکبیر و محقق طرح اظهار کرد: پیل های سوختی اسید جامد، نسل جدیدی از پیل های سوختی هستند که در آنها از اسیدهای جامد به عنوان الکترولیت استفاده می شود و در حال حاضر از میان ترکیبات اسید جامد، ترکیب CsH2PO4 (سزیم - دی هیدروژن - فسفات)، پرکاربردترین و مناسب ترین ترکیب برای استفاده در پیل های سوختی به شمار می آید.

وی افزود: الکترولیت های حالت جامد به دلیل تسهیل در امر انتقال پروتون بدون آب، آینده درخشانی برای کاربرد در پیل های سوختی دارند و بازده بالا، عدم خوردگی در پیل، امکان ساخت پیل در ابعاد مختلف و هزینه ساخت کم از جمله مزایای این گونه پیل ها است.

اوصافی با بیان این که اکنون حدود 8 تا 9 نوع پیل سوختی وجود دارد که تفاوتشان در نوع الکترولیت آنهاست، خاطرنشان کرد: پیل سوختی به طور کلی از سه بخش الکترود کاتد، الکترود آند و الکترولیت تشکیل می شود و تفاوت این پیل سوختی اسید جامد با دیگر انواع آن در الکترولیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین گام تولید پیشرفته ترین پیل های سوختی جهان در ایران برداشته شد

اولین گام تولید پیشرفته ترین پیل های سوختی جهان در ایران برداشته شد