مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 بهمن 1394 ساعت 04:052016-02-06سياسي

جزییات نخستین سند گردشگری ایران و فرانسه


نخستین سند مستقل گردشگری ایران و فرانسه در طول تاریخ روابط دو کشور به امضاء رسید؛ تفاهم نامه ای که جذب سرمایه مالی فرانسوی ها، مهمترین دستاورد آن است.

- مسعود سلطانی فر ، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گفت وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا، ضمن تشریح مفاد این تفاهمنامه، درباره موضوع سند همکاری هایی که با موزه لوور فرانسه امضاء شد نیز توضیحاتی داد و علت جایِ خالی تفاهم های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در میان تفاهم های دولت ایران با چین و ایتالیا را تشریح کرد.

نخستین تفاهم نامه گردشگری بعد از یک عمر رابطه او درباره سندی که بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه و توسعه همکاری های بین الملل فرانسه با موضوع گردشگری امضاء شد، گفت: تفاهمنامه ای که بین این سازمان و وزارت خارجه فرانسه (که بخش گردشگری این کشور در زیرمجموعه آن فعالیت می کند) امضاء شد، نخستین سند مستقل گردشگری دو کشور به حساب می آید، یعنی پس از سال 1356 و سند همکاری های فرهنگی ایران و فرانسه که فقط دو بند از آن به تعاملات گردشگری اشاره داشت، تفاهم دیگری با طرف فرانسوی امضاء نشده بود.

مصاحبه ایسنا با مسعود سلطانی فر وی افزود: اکنون بعد از 38 سال، سندی بین دو طرف امضاء شد که چگونگی توسعه همکاری های گردشگری طرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات نخستین سند گردشگری ایران و فرانسه

جزییات نخستین سند گردشگری ایران و فرانسه