مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 بهمن 1394 ساعت 01:012016-02-05اقتصادي

آل سعود بر مدار «سقوط»


صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که اگر قیمت نفت در همین نرخ فعلی باشد ظرف پنج سال آینده تمامی ذخایر ارزی عربستان به پایان برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، عربستان سعودی با اعلام رسمی کاهش ذخایر ارزشی اش که به پایین ترین حد ظرف چهار سال گذشته رسیده است، ناقوس خطر سقوط اقتصادی خود را به صدا در آورد.

ریاض روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر ارزشی اش بیش از 600 میلیارد دلار است که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال 2016 به 500 میلیارد دلار کاهش یابد، این بدان معنا است که اگر سقوط قیمت نفت به همین شکل ادامه یابد صندوق ذخیره ارزی عربستان ظرف پنج سال کاملا خالی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه السفیر، چاپ بیروت، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که اگر قیمت نفت در همین نرخ فعلی باشد ظرف پنج سال آینده تمامی ذخایر ارزی عربستان به پایان برسد.

عربستان سعودی سال 2015 را در حالی به پایان رساند که با کسری شدید بودجه مواجه شد، به گونه ای که مجبور شد 30 میلیارد دلار از بانک مرکزی وام بگیرد و نزدیک به یک صد میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را از بانک های خارجی خارج کند و به بازارهای داخلی خود تزریق کند.

مجله امریکایی فارن پالسی اخیرا در گزارشی نوشت که سیاست خارجی و جنگ یمن هزینه هنگفتی را متحمل عربستان سعودی کرده است که در کنار کاهش قیمت نفت عربستان را و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آل سعود بر مدار «سقوط»

آل سعود بر مدار «سقوط»