مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 بهمن 1394 ساعت 18:312016-01-30پزشكي

تحقق اصل خودمراقبتی هزینه های درمانی را 40 درصد کاهش می دهد


مدیر گروه سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پیاده کردن اصل خودمراقبتی در جامعه می تواند سبب کاهش 40 درصدی هزینه های درمانی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو از ساری، سلیمانی راد امروز در همایش سبک زندگی در ساری،گفت: 4 علت اصلی مرگ زودرس در بین گروه های سنی 30 تا 70 سال، عبارت از بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، سرطانها و بیماریهای مزمن ریوی هستند که بیش از 72 درصد مرگ های این گروه سنی را تشکیل می دهد .

مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: تغذیه نامناسب ، عدم تحرک بدنی و استعمال دخانیات 3 عامل خطر شناخته شده بیماریهای یاد شده است.

سلیمانی راد در ادامه با اشاره بر شیوع عوامل خطر در زنان استان مازندران (درجمعیت 15 تا 64 سال) ، اضافه کرد: ذبر اساس آمارها چاقی و اضافه وزن 62درصد ، کلسترول خون بالا 48 درصد ،فشار خون بالا 17 درصد و قند خون بالا بیش از 11 درصد در زنان با سن 15 تا 64 سال مشاهده شده است .

وی خاطر نشان کرد: طبق مطالعات و بررسی های پژوهشی 65 الی 85 درصد مسائل و موارد بهداشتی و سلامتی به نهادینه شدن فرهنگ سلامتی نیاز دارد که باید از توانمندی جوانان و نوجوانان در خود مراقبتی استفاده بهتر و بیشتری برد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق اصل خودمراقبتی هزینه های درمانی را 40 درصد کاهش می دهد

تحقق اصل خودمراقبتی هزینه های درمانی را 40 درصد کاهش می دهد