مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 دی 1394 ساعت 01:512016-01-07پزشكي

درباره مصرف ویتامین D بیشتر بدانید


بسیاری از سالمندان برای پیشگیری از شکستگی استخوان،مکمل های ویتامین D مصرف می کنند اما یک مطالعه جدید نشان می دهد خطر به هم خوردن تعادل و سقوط در افرادی که دوز کمتری از این ویتامین را مصرف می کنند، - کمتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، بسیاری از سالمندان برای پیشگیری از شکستگی استخوان،مکمل های ویتامین D مصرف می کنند اما یک مطالعه جدید نشان می دهد خطر به هم خوردن تعادل و سقوط در افرادی که دوز کمتری از این ویتامین را مصرف می کنند، کمتر است و این افراد در برابر شکستگی استخوان بهتر محافظت می شوند.

نتایج این مطالعه جدید که از سوی محققان دانشگاه زوریخ انجام شده است ، نشان می دهد افرادی که دوزهای بیشتر ویتامین D مصرف می کنند، بیشتر دستخوش افتادن و احتمالا شکستن استخوان می شوند.

نتیجه این مطالعه با بررسی طیفی از سطوح مصرف ویتامین D حاکی از آن است که مصرف بسیار کم و بسیار زیاد ویتامین D تاثیر منفی بر تعادل و عملکرد بدن دارد.

دکتر هایک بیشاف فراری رییس تحقیق سالمندان و پیری در دانشگاه بیمارستان زوریخ گفت: انتظار داشتیم شاهد فواید بیشتری از مصرف دوزهای بالاتر ویتامین D باشیم اما متوجه شدیم که مصرف کمترین دوز ممکن این ویتامین بیشترین تاثیر را در دستیابی به نتایجی که به دنبال آن هستیم، دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره مصرف ویتامین D بیشتر بدانید

درباره مصرف ویتامین D بیشتر بدانید