مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 دی 1394 ساعت 11:502016-01-06فرهنگي

تحلیل داودی از ویترین سینمای ایران


کارگردان فیلم «رخ دیوانه» معتقد است: جشنواره فیلم فجر قدیمی ترین جشنواره بعد از انقلاب اسلامی و ویترین سینمای ایران محسوب می شود.

- کارگردان فیلم رخ دیوانه معتقد است: جشنواره فیلم فجر قدیمی ترین جشنواره بعد از انقلاب اسلامی و ویترین سینمای ایران محسوب می شود.

ابوالحسن داوودی با بیان این که جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است به ایسنا گفت: جشنواره فیلم فجر مادر همه جشنواره های سینمای ایران و قدیمی ترین جشنواره ای که بعد از انقلاب شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی فیلمسازان فیلم هایشان را برای حضور در جشنواره می سازند، توضیح داد: در دهه 60 شرکت کردن فیلم ها در جشنواره فیلم فجر یکی از شرط های اکران آنها بود و همین موضوع موجب شد تا به تدریج فصل تولید در سینمای ایران شکل بگیرد.

کارگردان رخ دیوانه ادامه داد: تولیدات سینمایی به قدری تحت تاثیر جشنواره قرار گرفت که ماه های قبل از برگزاری آن به فصل تولید سینما تبدیل شد و تولیدات فیلم ها بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر به شدت کاهش یافت.

این روند کم و بیش به یک رفتار جمعی در سینمای ایران تبدیل شد تا آنجا که امروز اکثر فیلمسازان آن را رعایت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر برای فیلمسازان افزود: بخش رقابت جشنواره نسبت به بخش های دیگر برای فیلمسازان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل داودی از ویترین سینمای ایران

تحلیل داودی از ویترین سینمای ایران