مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آذر 1394 ساعت 16:552015-12-19بين الملل

فارن پالسی/ هیگل: آمریکا هنوز راهبرد مشخصی در قبال سوریه ندارد


چاک هیگل وزیر دفاع سابق آمریکا در گفتگو با نشریه فارن پالسی اعلام کرد دولت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در امور پنتاگون مداخله می کرد؛ از پشت به او خنجر زده است و همچنان راهبردی مشخص در قبال سوریه ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، نشریه فارن پالسی در گزارشی به قلم دن دِ لوس نوشت : در روز سی ام اوت سال دو هزار و سیزده ارتش آمریکا قصد خود برای ورود به جنگ در سوریه اعلام کرد.

اوباما آشکارا به بشار اسد رییس جمهور سوریه هشدار داد اگر با استفاده از تسلیحات شیمیایی، ضد مردم خود از خطوط قرمز عبور کند، با تبعات آن مواجه خواهد شد.

اما اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کرد و هیگل چند روز را صرف تأیید طرح های نهایی برای شلیک موشک های کروز تام هاوک Tomahawk ضد سوریه کرد.

ناوشکن های نیروی دریایی آمریکا در دریای مدیترانه حضور داشتند و منتظر دریافت دستور شلیک بودند.

اما اوباما به هیگل اعلام کرد دست نگه دارد.

حمله شیمیایی اسد در روز بیست و یکم ماه اوت در حومه دمشق سبب کشته شدن صدها غیر نظامی شد اما رییس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش قصد ندارد هیچ گونه اقدام نظامی ضد دولت سوریه کند.

رییس جمهور آمریکا تصیمم گرفت خط قرمز خودش را نادیده بگیرد، تصمیمی که به باور هیگل، به منزله یک ضربه مهم بر اعتبار اوباما و آمریکا بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارن پالسی/ هیگل: آمریکا هنوز راهبرد مشخصی در قبال سوریه ندارد

فارن پالسی/ هیگل: آمریکا هنوز راهبرد مشخصی در قبال سوریه ندارد