مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آذر 1394 ساعت 14:062015-12-17دانش

راه اندازی دستگاه خشک کن سرمایشی در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد


دستگاه خشک کن سرمایشی (Freeze Dryer) مدل FD 10 ساخت شرکت تجهیزات سازان پیشتاز در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد نصب شد و آماده ارائه خدمات به اساتید، - دانشجویان و پژوهشگران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،" علی جباری آزاد، مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: روش خشک کردن انجمادی به معنی خارج کردن آب از مواد بیولوژیکی و غیرآلی است که در اثر حرارت صدمه می بینند.

وی این روش را برای مواد حساس و پرارزش مانند دارو ها، واکسن ها، آنتی بیوتیک ها، اجزاء تشکیل دهنده خون، نمونه های بیولوژیکی، میکرو ارگانیسم ها، مواد غیر آلی حساس، پودر فلز های کمیاب و سرامیک ها قابل استفاده دانست.

مدیر آزمایشگاه مرکزی با اشاره به اینکه روش خشک کردن انجمادی به عنوان یک روش مهم در ساخت پودر با سایز نانو مطرح است، گفت: به طور کلی کاربرد روش خشک کردن انجمادی در صنایع دارویی، غذایی، پزشکی، شیمیایی، بیوتکنولوژی، بانکهای خون، گیاه شناسی، کشاورزی، متالورژی، باستان شناسی و غیره می باشد.

وی با بیان اینکه این دستگاه در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد راه اندازی شده است، اضافه کرد: اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد می ­توانند با استفاده از گرنت و تخفیف ویژه تعریف شده در سامانه آزمایشگاه مرکزی ­از خدمات این دستگاه اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی دستگاه خشک کن سرمایشی در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد

راه اندازی دستگاه خشک کن سرمایشی در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد