مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آذر 1394 ساعت 15:012015-12-16پزشكي

50 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند/ در ایران 2 برابر مصرف جهانی نمک مصرف می شود


مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 50 درصد مردم ایران دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، زهرا عبدالهی امروز در مراسم افتتاحیه ششمین کنگره پژوهشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شمال کشور در شاهرود اظهار داشت: تغذیه در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در دنیا نقشی اساسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه با تغذیه مناسب و درست می توان گفت که تا 80 درصد بیماری های قلبی و عروقی و 90 درصد بیماری دیابت قابل پیشگیری است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه روند این بیماری های غیر واگیردار در حال افزایش است و باید روی الگوی غذایی مردم در کشورها بسیار کار شود افزود: 70 درصد علت مرگ ومیر در دنیا بیماری های غیر واگیر است؛ به طوری که در سال 1390 مهم ترین علت 380 هزار مرگ ثبت شده در کشور مربوط به مرگ ومیر به دلیل بیماری های قلبی و عروقی است.

عبدالهی بیان کرد: 88 درصد مردم ریز فاکتور تغذیه ناسالم را دارند که روند هشداردهنده بیماری غیر واگیردار و اضافه وزن را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه روغن، قند و شکر بالاتر از حد لازم در کشور مصرف شده و مصرف میوه، سبزی، شیر و لبنیات کمتر از نیاز هر فرد است افزود: نتیجه این تغذیه شیوع اضافه وزن و چاقی در کشور است؛ به طوری که در قش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند/ در ایران 2 برابر مصرف جهانی نمک مصرف می شود

50 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند/ در ایران 2 برابر مصرف جهانی نمک مصرف می شود