مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آذر 1394 ساعت 07:502015-12-02سياسي

فرانس پرس: جامعه مسلمانان فرانسه را طیفی از مسلمانان مختلف تشکیل می دهند


خبرگزاری فرانسه در تحلیلی به قلم بونوا فوشه Benoit FAUCHET ، به چهره های کنونی جامعه اسلامی در این کشور پرداخته و آن را مشتمل بر طیفی گسترده از مسلمانان توصیف کرد.

بر این اساس، نهادهای جدید اسلامی در فرانسه از چهره های متنوعی تشکیل شده که طیفی گسترده را در بر می گیرد: چهره هایی که رسانه ای بوده و مسئولان نهادهای اسلامی را هدایت می کنند، لیبرال ها و نوسلفی های فعال در فضای مجازی و همچنین فعالان جوانی که به اخوان المسلمین نزدیکند.

شورای مسلمانان فرانسه، که در سال 2003 تاسیس شد، هیچگاه نتوانست دین اسلام را در این کشور نمایندگی کند.

مسلمانانی که در خارج از فرانسه به دنیا آمده اند، این نهاد را می گردانند و به همین دلیل، بین الجزایری تباران، مغربی تباران و ترک تباران شورا رقابت هایی وجود دارد؛ شورایی که در مخاطب قرار دادن پنج میلیون مسلمان فرانسه (ارزیابی دولت)، به ویژه مسلمانان جوان با مشکل روبروست.

در چنین شرایطی، صداهای دیگری - که بیشترشان سنی است - نیز شنیده می شود که در آن نه از روحانی دینی و نه مقامی واحد خبر است؛ چیزی که به کثرت گفتمان منجر شده است.

به گفته حائو سنیگر Haoues Seniguer ، از موسسه مطالعات سیاسی لیون (فرانسه)، به طور عمده، دو نوع گرایش نهادهای ملی فرانسه را تشکیل می دهند: نوسلفی ها و نو-اخوانی ها، که راستگرایان اسلامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانس پرس: جامعه مسلمانان فرانسه را طیفی از مسلمانان مختلف تشکیل می دهند

فرانس پرس: جامعه مسلمانان فرانسه را طیفی از مسلمانان مختلف تشکیل می دهند