مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آذر 1394 ساعت 04:112015-12-02سياسي

مطالعات انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه ادامه دارد


مطالعات انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه همچنان ادامه داشته و در صورت هم خوانی آب این دو دریاچه از لحاظ شیمیایی با یکدیگر، - سایر مطالعات مربوط به آن انجام می شود.

قربانعلی سعادت در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه"، با اشاره به طرح مطالعات انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه اظهار داشت: مطالعه این طرح برای تجزیه و تحلیل ترکیبات آب دریاچه وان ترکیه با دریاچه ارومیه از لحاظ شیمیایی هم چنان ادامه دارد و اگر این مطالعات پاسخ مثبت دهد مراحل بعدی آن پیموده می شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تمامی راه های انتقال آب به دریاچه ارومیه مورد مطالعه قرار می گیرد، تصریح کرد: برای مثال مطالعات مربوط به انتقال آب از خزر نیز در حال انجام است و علاوه بر آن مطالعه آب از حوزه زاب نیز انجام و پس از چهار سال، آب به آن رهاسازی و اجرا می شود.

سعادت با اشاره به مخالفت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان از انتقال آب از کشورهای خارجی افزود: باید تمامی راه های احیای دریاچه ارومیه مورد مطالعه واقع شود چون در آینده ممکن است ریزگردهای نمکی آن جان میلیون ها نفر را تهدید کند.

وی اظهار داشت: امید است که منابع آب داخلی استان پاسخگوی احیای دریاچه ارومیه باشد تا نیازی به انتقال آب از وان ترکیه نباشد چون اگر خشکسالی ادامه داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه ادامه دارد

مطالعات انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه ادامه دارد