مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آذر 1394 ساعت 23:052015-12-01سياسي

تیتر امشب؛ آیت الله حائری شیرازی:مبنای تمدن غرب بی دینی است


غرب مبنای تمدن خود را منهای دین قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله حائری شیرازی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه امنیت،عدالت،حرمت انسانی،آزادی و محبت از ویژگی های هر تمدن است،افزود: آنچه اکنون دنیا به آن رسیده است امنیت نیست بلکه تعادل وحشت است و سرابی بیش نیست.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه در عصر حجر در دعوای میان انسان ها بزرگترین خطر پرتاب کردن سنگ به سوی کسی و مصدوم کردن او بوده است،گفت: اکنون هم نفسانیت و زیاده خواهی های عصر حجر وجود دارد اما امروزه بازویی که سنگ پرتاب می کرد به موشک قاره پیما و قلوه سنگ به کلاهک اتمی تبدیل شده است.

آیت الله حائری شیرازی افزود: سازمان ملل چشم و چراغ عدالت است اما برای پنج کشور حق وتو گذاشته اند که منافعشان مطلق است و اگر 100 کشور دیگر بخواهند از منافعشان دفاع کنند، قادر نخواهند بود، که این بی عدالتی است.

وی گفت: علم افراد را برای تجاوز به یکدیگر مجهز می کند اما دین عواملی مثل خدا،آخرت و حساب و کتاب را مطرح می کند که در تمدن دخیل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تمدن اسلامی خودش را کنترل می کند که تجاوز نکند،قدرت علمی دارد که کسی به او تجاوز نکند و مراقب است که کشور سومی به دیگری تجاوز نکند همانگونه که ما از فلسطین دفاع می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیتر امشب؛ آیت الله حائری شیرازی:مبنای تمدن غرب بی دینی است

تیتر امشب؛ آیت الله حائری شیرازی:مبنای تمدن غرب بی دینی است