مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آذر 1394 ساعت 16:252015-12-01فرهنگي

یادداشت/ سینمای دینی، سینمایی که می تواند جهان را دگرگون کند


ساخت فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) و اکران آن در ایران و کشورهای مختلف جهان دوباره نگاه ها را به سمت فیلم هایی با ژانر مذهبی جلب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، همواره ژانرهای دینی و دفاع مقدس در بین دیگر ژانرها در سینما مظلوم واقع شده اند، تولید تعداد اندکی فیلم در این حوزه ها می تواند گواه این موضوع باشد، سهم سینمای دینی در این میان حتی کمتر از سینمای دفاع مقدس است.

فیلم سینمایی سفیر ساخته فریبرز صالح، اولین فیلم ایرانی پس از انقلاب با مضمون دینی بود که در سال 61 ساخته شد.

این فیلم که در اکران عمومی با اقبال رو به رو شد و عنوان پرفروش ترین فیلم سال را به دست آورد، روایتی از سفر قیس ابن مصهر، نماینده امام حسین (ع) به کوفه است که حامل نامه امام به سلیمان خزاعی است.

سال 61 همچنین فیلم سینمایی روز واقعه به کارگردانی شهرام اسدی و به تهیه کنندگی محمد شایسته درباره بخشی از واقعه عاشورا تولید شد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است که عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده است و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد، وی در جریان عروسی با راحله ندایی می شنود که او را به یاری فرا می خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می رسد و در آن زمان حقیقت را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ سینمای دینی، سینمایی که می تواند جهان را دگرگون کند

یادداشت/ سینمای دینی، سینمایی که می تواند جهان را دگرگون کند