مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آذر 1394 ساعت 11:312015-12-01پزشكي

هوای شهر مشهد امروز در وضعیت ناسالم قرار دارد


مدیر بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شاخص کیفیت هوای مشهد امروز با 113 (psi) در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مدیر بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شهروندان به ویژه گروه های در معرض آسیب از جمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان توصیه کرد، از تردد غیر ضروری در هوای آلوده خودداری کنند.

علی اصغر حسنی گفت: افرادی که دچار بیماری زمینه ای تنفسی هستند در روزهایی که غلظت آلاینده ذرات معلق بیش از حد استاندارد زیست محیطی است، امکان دارد دچار مشکل حاد تنفسی شوند و باید برای جلوگیری از این عارضه از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.

وی افزود: کودکان نیز به دلیل اینکه ساختار دستگاه تنفسی آنان بطور کامل تکامل نیافته، در مواجهه با هوای آلوده بویژه با غلظت بالای ذرات معلق دچار مشکل تنفسی می شوند.

مدیر بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان بیان داشت: ورزشکاران باید از فعالیت های ورزشی در روزهای آلوده خودداری کنند زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه، روند اکسیژن رسانی کافی در خون و بافت ها را نیز مختل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای شهر مشهد امروز در وضعیت ناسالم قرار دارد

هوای شهر مشهد امروز در وضعیت ناسالم قرار دارد