مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آذر 1394 ساعت 08:562015-12-01اقتصادي

طرح فروش اقساطی مسکن به خانه دار شدن طبقه متوسط کمک نمی کند


یک کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح فروش اقساطی مسکن گفت: این طرح می تواند تا حدودی شرایط خرید مسکن در کلان شهرها را تسهیل کند اما با توجه به چندمیلیونی شدن هر یک از اقساط بعید است طبقه متوسط و ضعیف جامعه از این طرح استقبال چشم گیری داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، سید محسن طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در خصوص طرح فروش اقساطی مسکن گفت: پیشینه این طرح به پیشنهادی باز می گردد که انبوه سازان در پاییز سال گذشته به دولت ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در بازار مسکن فقدان نقدینگی در اختیار اقشار متوسط و ضعیف است، ادامه داد: اگرچه نرخ مسکن تا حدودی روند کاهشی داشته است اما همچنان اکثریت خانوارهای ایرانی توانمندی خرید مسکن را ندارد.

طباطبایی با تاکید بر اینکه مسکن بیش از 30 درصد از هزینه های خانوارهای شهری را به خود اختصاص می دهد، گفت: نزیک به 18 میلیون ایرانی یعنی معادل یک سوم جمعیت ایران بدمسکن هستند که از این تعداد بیش از ده میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می کنند.

وی با اذعان به اینکه در سال 93 بیش از 25 درصد از خانواده های ایرانی در مساکن استیجاری زندگی کرده اند، گفت: جالب اینجاست که حدود 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح فروش اقساطی مسکن به خانه دار شدن طبقه متوسط کمک نمی کند

طرح فروش اقساطی مسکن به خانه دار شدن طبقه متوسط کمک نمی کند