مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آذر 1394 ساعت 08:402015-12-01اقتصادي

تولید روزانه 260 تن زباله در قزوین


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اعلام کرد: در حال حاضر در شهر قزوین روزانه 260 تا 270 تُن زباله تولید می شود که 40 تُن آن قابلیت تفکیک از مبدا و از این میزان 15 درصد نیز قابلیت تفکیک دارد و بقیه نیز به نوعی غیرقابل تفکیک است .

- مجتبی منتظری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، اظهار کرد: به منظور ارتقاء فرهنگ تفکیک از مبداو افزایش سطح مشارکت شهروندان در امر جداسازی پسماند خشک از تر مخازن تفکیک پسماند خشک به صورت پایلوت در برخی معابر شهر نصب شد.

وی افزود: روزانه 11 تن مواد خشک قابل بازیافت در شهر جمع آوری که از این میزان 53 درصد در مبدا و از طریق مراجعه به منازل دریافت می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان باید با توسعه پایدار آشنا شوند و بتوانند آن را درک کنند و این یکی از مهم ترین حقوق شهروندان است که باید به صورت کاملاً علمی و هدفمند آموزش داده شوند.

وی افزود: فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ، فرآیندی تدریجی است و این گونه نیست که بتوان به یک باره یک عادت غلط و نادرست را اصلاح کرد.

منتظری تصریح کرد: یکی از مهم ترین حوزه هایی که شهرداری ها می توانند از طریق آن کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست کنند، انجام طرح های پژوهشی- آموزشی برای کاهش ورود پسماند ها به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید روزانه 260 تن زباله در قزوین

تولید روزانه 260 تن زباله در قزوین