مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آذر 1394 ساعت 02:302015-11-30بين الملل

ترکیه با داعش دوست است یا دشمن؟


این روزها این سوال نقل هر محفل خبری و بین المللی شده است که «ترکیه با داعش دوست است یا دشمن؟ »، به خصوص پس از دستگیری دو روزنامه نگار بازداشت شده روزنامه «جمهوریت» به اتهام انتشار عکس هایی در اثبات ارتباط داعش و آنکارا که بازار گمانه زنی ها را بیش از پیش داغ کرده است.

- این روزها این سوال نقل هر محفل خبری و بین المللی شده است که ترکیه با داعش دوست است یا دشمن؟ ، به خصوص پس از دستگیری دو روزنامه نگار بازداشت شده روزنامه جمهوریت به اتهام انتشار عکس هایی در اثبات ارتباط داعش و آنکارا که بازار گمانه زنی ها را بیش از پیش داغ کرده است.

این در حالی است که ترکیه پس از حملات تروریستی در سوروچ ترکیه، به طو رسمی مواضع داعش را هدف قرار داده است.

اکنون سوال حداقلی این است که آیا ترکیه در مبارزه با داعش جدی است؟ یک کارشناس مسائل ترکیه در پاسخ به این سوال می گوید: اگرچه داعش یک تهدید امنیت ملی برای ترکیه محسوب می شود اما می توان گفت که تا حدودی اقدامات داعش در سوریه به نفع آنکارا بوده است.

"شفق باش" کارشناس مسایل ترکیه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایسنا، ادامه می دهد: در گذشته آنکارا نمی خواست به صورت مستقیم با داعش وارد مقابله شود اما از آنجا که این کشور به یک کشور محل نقل و انتقال و ترانزیت تبدیل شده و نگران حملات تروریستی است که در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه با داعش دوست است یا دشمن؟

ترکیه با داعش دوست است یا دشمن؟