مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آذر 1394 ساعت 21:402015-11-30اقتصادي

سیاست های دولت در زمینه کنترل تورم و خروج از رکود بررسی شد


درحالیکه علی نقی مشایخی اقتصاددان معتقد است دولت چاره ای جز کنترل تورم نداشت و اکنون نیز باید سیاست های خود را به گونه ای پیش ببرد که نرخ تورم در کشور کاهش پیدا کند چون در غیر این صورت اقتصاد کشور توسعه و پیشرفتی را تجربه نخواهد کرد، - حیدر مستخدمین حسینی اقتصاددان می گوید از ابتدا تاکید فراوان دولت بر کنترل تورم از راه جلوگیری از تحرک اقتصادی اشتباه بود و هم اکنون هر زمانی که بخواهیم از رکود خارج شویم با افزایش نرخ تورم روبرو خواهیم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی نقی مشایخی اقتصاددان در برنامه مناظره ای که از سوی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر میان او و حیدر مستخدمین حسینی اقتصاددان برگزار شده بود، اظهار کرد: وقتی می خواهیم راجع به پدیده ای مثل اقتصاد صحبت کنیم باید به جای مطرح کردن مباحث کلی با استناد بر شاخص ها و اعداد و ارقام موجود، عملکردهای اقتصادی را بررسی کنیم.

او توضیح داد: این مباحث که مطرح کنیم اقتصادی لیبرال یا عدالت محور است، مباحث کلی است و ما بهتر است به جای پرداختن به این امور بررسی کنیم که مثلا تورم، بدهکاری دولت، معیشت خانواده ها و .

در یک اقتصاد چه وضعیتی دارند؟ به طور کلی اگر نگاهی به وضعیت اقتصادی سال های گذشته کنیم متوجه می شویم که علی رغم درآمدهای بالای نفتی کشور تا سال 91 شرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های دولت در زمینه کنترل تورم و خروج از رکود بررسی شد

سیاست های دولت در زمینه کنترل تورم و خروج از رکود بررسی شد